kieksavontuur.reismee.nl

De dag voor vertrek

Nog 19 uur en dan vlieg ik boven de wolken op weg naar de andere kant van de wereld. En zenuwachtig dat ik ben! BIZAR. Heb ik alles wel bij me? Mis ik het vliegtuig niet? Word ik wel echt opgehaald? Maar alle cellen in mijn lichaam staan te springen om dit avontuur te beginnen. Zaterdag om half 3 vertrek ik vanaf Schiphol naar Dubai om met mijn tweede vlucht op lokale tijd om 9 uur 's ochtends in Kathmandu, Nepal aan te komen. 4 uur en 45 minuten tijdverschil en een slapeloze nacht verder kom ik aan in het vrijwilligershuis waar ik begin met een cultuurweek. Tempels bezoeken, taal leren, de stad leren kennen, mediteren en de bergen in. Daarna begint het echte vrijwilligersproject van 8 weken in een Boeddhistisch klooster.

En deze reis is anders dan alle andere reizen die ik in het afgelopen half jaar gemaakt heb. Dit is een reis waarbij mijn familie het mogelijk maakt, me support en bij me is. Zo neem ik de rugzak van opa Andreh mee waaraan een zeehondje van oma Door en opa Bert hangt. In het voor vakje zit rozenquarts van oma Willy en bergkristal van Madelief. Gelukspoppetjes van mama zitten ook in mijn handbagage samen met de camera van Boortje en mijn leesboeken gekregen van papa en een kaartje van opa Henk en oma Annemarie. En met mijn spotify premium kan ik de wereld met muziek beleven dankzij Wander en Maureen. Iedereen is mee en zo voelt het dus ook. Ik zit dan misschien alleen in het vliegtuig maar het voelt alsof iedereen bij me is en dat maakt deze reis extra bijzonder!

ps: Natuurlijk kan ik niet inschatten hoeveel internet ik ga hebben de komende 2 maanden maar als ik internet heb ga ik zeker af en toe wat op deze blog zetten! 13 maart kom ik weer op Schiphol aan en sta ik klaar om weer knuffels van iedereen te ontvangen! Zet de datum maar snel in je agenda :)

Reacties

Reacties

sanne

Lieve grote, stoere, dappere, vrolijke dochter. In gedachten reis ik elke dag met je mee, want je staat aan de vooravond van een bijzonder avontuur. Maak er een mooie tijd van en knuffelen zal ik je tot je er gek van wordt, als je weer terug bent. Hartjes voor jou en je avontuur. Liefs, moesje.

Oma Willy

Ik wens je een voorspoedige reis Kiek en een onvergetelijke tijd in Nepal!
De aankomstruimte waar je op je bagage wacht in Kathmandu is niet groot wat ik me herinner dus het kan niet missen dat je je/jullie ontvangstcommissie ziet staan.
Ik kijk uit naar je eerste blog. Zo leuk om zo mee te reizen! Dikke knuffel van mij!❤️??

René

Wow Kiki wat een interessante reis ga jij maken dan! En je timing om te vertrekken (the most depressing time of the year) is natuurlijk geniaal... Wens jou heel veel plezier en inspiratie en gewoon een erg toffe tijd. Groetjes (van een tikkeltje jaloerse) René.

Femke

Nou, ik ga je mooie avontuur volgen hoor! Kan niet wachten op je volgende blog ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!