kieksavontuur.reismee.nl

Mijn Boeddhistische mindset wordt op de proef gesteld

Mijn Boeddhistische mindset wordt op de proef gesteld. Het voelt alsof het een test is om te checken voor mezelf hoe goed ik pas in het klooster tussen de monniken. Mijn JBL speaker is gestolen :(. We hadden hem meegenomen naar een voetbalveld met de oudste monniken. Een uurtje op het veld en wat afgangers later was hij weg, gestolen. En gelijk voel ik een steek van stress en sadness in mijn buik. De Boeddhistische stem kwam op in mijn hoof en herhaalde de belangrijke Boeddhistische boodschap: attachment is suffering. En gelijk dat ik bij mezelf, ik ga me nu toch niet slecht voelen omdat ik iets materialistisch ben verloren? De waarde die ik aan mijn speaker hecht zit alleen in mijn hoofd. Het is immers maar een vierkant boxje waar muziek uitkomt die geen fortuin kost. Ik ben omringt met monniken godsamme!

Ik voelde me gelijk al rustiger worden. Maar de stem van het Boeddhisme moet het opnemen tegen de stem van mijn waardehechting aan dit fijne boxje die niet meer verkrijgbaar is!

De gedachte van het Boeddhisme snappen blijkt iets heel anders dan de toepassing ervan!

Reacties

Reacties

Annemarie

zo te lezen ben je toch echt al een eind op het pad van je Boeddhistische pad.
18 jaar westerse voeding schakel je niet zo maar uit. ook dat maakt Kiki Kiki, een oh zo mooi en leuk mensje.
niet te streng voor jezelf meis ??

Bert

Jammer kikki zet je nu ook de oplader tekoop, het wordt nu wel erg stil in de bergen.
Zet m op kik

Oma door

Begrijpelijke worsteling Kiki, meer dan een ding wat je nu mist. Het is jouw muziek en dus jouw eigen moment in deze "andere wereld" ??

Myrke

Dat wordt zelf liedjes zingen ??

Oma Willy

Wat een begrijpelijke eerste reactie Kiki… en eerlijk gezegd ben ik wel blij met die alleszins begrijpelijke reactie. Zo voel je ook dat je ‘testen’ doorleven moet om te ontdekken in hoeverre je mee wil gaan in deze strenge boeddhistische levenswijze. Zo tussen de kloostermuren en temidden van de monniken lijkt het zo logisch maar de praktijk is heel andere koek voor ons westerlingen! Hoe hoog wil je de lat leggen? Dat mag en ga je vast nog ontdekken!
Wees vooral ook lief voor jezelf Kiek. Veel liefs van mij ?

sanne

Mooie les kiek, vooral om te ontdekken wat dan de gedachten zijn, als zoiets gebeurt. En of die eigenlijk wel kloppen. Doet me ook denken aan het groene Adidas-jasje dat we ooit in de trein lieten liggen. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!