kieksavontuur.reismee.nl

Het begin van de trekking

Zondag, de laatste dag in het klooster voor de Annapurna basecamp trekking van start gaat. Het is een rustige simpele alledaagse zonnige zondag in het Boeddhistische bestaan. Ik speel hockey met houten stokken en een bal gemaakt van sokken met de jongsten en ik zit naast de oudere monniken terwijl een van de jongens eetstokjes voor me maakt van bamboe uit een dorpje. Hij karft er de letters NP (Nepal) in en geeft ze aan me waarna ik glimlach en hem bedank.

Nog een laatste maaltijd dal bhat vanavond en de laatste Puja voordat ik me voor twee weken afzonder in de sneeuw. Met twee vrijwilligers die ook hier wonen en werken, Dina uit Portugal en Liisa uit Estland, ga ik de uitdaging van deze trekking aan. Ik ga de monniken missen, dat weet ik zeker. En tegelijkertijd kijk ik er erg naar uit om aandacht aan mezelf te geven de komende twee weken.

Maar dit is niet zomaar even wandelen, nee, dit is 5 tot 8 uur per dag mezelf door de 1.5 meter hoge sneeuw slepen in -10 graden. Het is doorzetten, pijn voelen en denken dat je niet meer kan en toch verder gaan dan je voor mogelijk had gehouden. Dat is wat ik ga doen. Ik ga de grenzen van mijn lichaam opzoeken en mezelf leren kennen op vlakken die ik nu nog niet kan benoemen. Dit is misschien wel het engste wat ik ooit in mijn leven zal gaan doen.

Wish me good luck my friends :)

Ps: hier de link van de trekking

https://excitingnepal.com/trip/short-annapurna-base-camp-trek/

Reacties

Reacties

Annemarie

GOOD LUCK, lieve Kiki!

Bert

Good luck held kiki

Oma Door

Oh kanjer wat een uitdaging ga jij aan. Ik wens je alle goeds en heel veel liefs, ???

Oma Willy

Ondanks alle zwaarte ga je deze reis aan dappere Kiek! Een reis die je nooit meer zal vergeten. De voldoening groot. Heel veel sterkte in de moeilijke momenten en geniet zo veel mogelijk!
Heel veel liefs lieve Kiek!

Myrke

Zet ‘m op lieve Kiek!!! Jij bent mijn superheld ??

Maya

Wauw, spannend. Ik geniet van je verhalen!

Sanne

Over avonturen lezen is al leuk, maar ze zelf beleven is natuurlijk het summum. Je pakt deze kans maar mooi, en zo fijn dat je met Dina en Liisa bent. Zo'n trekking doe je echt met elkaar. Geniet en vertrouw op jezelf. Liefs!

0paHenk

Ben benieuwd hoe het met de trekking gaat?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!