kieksavontuur.reismee.nl

Aangekomen!

Hey, hier ben ik dan. Inmiddels al 48 uur in dit prachtige tropische klimaat. Zondag ben ik om 10 uur 's ochtends met het vliegtuig geland. En het eerste wat door mijn hoofd ging was de geur die zo onbeschrijvelijk anders ruikt dan in Europa. Stoffig met een tropisch tintje.

Op het vliegveld ontmoette ik Mille en Lucas uit Denemarken waarmee ik de komende week de cultuurweek ga beleven. We verblijven in het vrijwilligershuis van The Green Lion in de hoofdstad Kathmandu om een week lang te leren over de cultuur, taal, stad en toeristenuitjes.

Wat een bizar andere cultuur. Wc papier kennen ze niet, mes en vork liggen ook niet naast mn bord en een ontbijtje met brood en pindakaas zit er voorlopig niet in. Oohja en dan moet ik als vrouw uit de keuken blijven als ik ongestel ben want dat is een taboe en niet hygiënisch en buigen voor de mannen. De vrouw doet het huishouden en de man werkt buiten de deur. Goed, daar moet ik dus wel even aan wennen.

Het menu wordt ons langzaam aangeleerd. Zo krijgen we elke keer net iets meer spice om zo uiteindelijk de dal bhat te eten (2 keer per dag een flink bord pittige curry, meer niet).

Het is in deze afgelopen 48 uur een rollercoaster geweest van nieuwe informatie en aanpassingen die ik nog moet verwerken maar het is echt fantastisch hier!

Vandaag staat op de planning taalles en een tripje naar de grote markt om in het Nepali dingen te kopen. En mijn Nepalese jruk ophalen die ik gekocht heb en nu op maat gemaakt gaat worden!

Ps: ik heb wat leuke foto's toegevoegd op de blog!

Reacties

Reacties

Myrke Metaal

Wat leuk om te lezen!!!! (En fijn dat je goed bent aangekomen, ik vond het toch ook een beetje spannend hoor, m’n “kleine” nichtje alleen op reis?). Goed dat je eerst een weekje mag wennen. Dat is volgens mij wel nodig, al is het vanwege de maaltijden…. Twee keer per dag pittige curry eten ?Zet ‘m op Kiek!
Dikke knuffel

Sanne

Heerlijk om met een nieuwe blog van jou de dag te beginnen! Die geur, ja die ruik je alleen in Azië. En ben zo benieuwd naar je jurk :-). Tweemaal per dag spicy curry, yum yum! Fijne dag vandaag weer kiek! Liefs, moesje.

suze

ik vind dit toch zo leuk om te lezen!!!! blijf vooral updaten wanneer je dr zin in hebt! ik word er helemaal heppie van te weten dat je het zo goed hebt :)?

Oma Willy

Wat leuk om te lezen allemaal Kiek! Ja die geur komt weer boven en het eten van de spicy curry ook! Best lekker hè. Wij (else en ik) aten nooit rauwkost en poetsten onze tanden alleen met water uit een fles of met gekookt water….
Leuk zo’n week cultuur leren kennen. Het is ook zo anders allemaal.
Geniet van alles en succes met de taalles vandaag! Dank voor je gezellige verslag en ik kijk uit naar de foto waar je je jurk aan hebt. Liefs van mij Kiek?

Oma Door

Wat leuk om weer een verhaal te krijgen Kiki, of moet ik zeggen "Kopila" zoals op je welkomstbord? staat. Zo kunnen wij een beetje met je meereizen.
En ik ben, net als de eerdere schrijvers, ook benieuwd naar je nieuwe jurk.
Veel plezier ?

Danica

Wat leuk dat je al dit op en blog zet! Ik moest hard lachen bij de spice, ik kan me het voorstellen ?

Veel plezier gewenst, dit wordt zo‘n leuke ervaring!?

Femke

Wat heerlijk om te lezen. Ik reis zo stiekem een beetje met je mee. Ik kan me de geur nog heel goed herinneren van mijn tijd in Nepal. Dat beschrijf je mooi! Vol verwachting tot je volgende blog ?

Opa Henk

Heerlijk en prachtig om je verhaal te kunnen lezen Kiki, wat een ervaring

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!