kieksavontuur.reismee.nl

Dit is pas cultuur snuiven!

Inmiddels ben ik een wereld aan kennis rijker. Yoga, meditatie, Nepali (taalles), cultuur, curry, lokale markt, levenslessen, stupa's, gezondheid, familie gewoontes, ceremonies, kookles, kruiden, kleding en nog zo veel meer! Het is bizar bijzonder wat ik heb meegemaakt de afgelopen 4 dagen. Een van de eerste dingen die Rajesh (mijn vrijwilligers begeleider) zei was dat mijn leven zal gaan veranderen door dit project van 9 weken en ik snap nu al wat hij bedoelt. Ik zal van dit project een rijker en gelukkiger mens worden :).

Zondag vertrek ik naar het klooster waar ik in mijn eentje als vrijwilliger zal gaan werken (engelse les geven, helpen koken etc). In de eerste week van februarie zullen er nog 2 vrijwillligers, meiden, uit Zweden en Amerika naar het klooster komen. Er wonen zo'n 60 mannelijke monniken waarmee ik samen als een familie ga leven voor 2 maanden. Het ligt net buiten de hoofdstad Kathmandu in de bergen. Dit is mijn dagindeling:

7.00 = ontbijt

9.00 - 11.30 les (engels, tibetaans etc)

11.30 - 13.00 lunch

13.00 - 15.00 les

15.00 - 17.00 thee

17.00 - 18.00 prayers, meditatie

18.00 avondeten

De naam van het klooster is Khawalung http://www.khawalung.org (de website gaat je jaloers maken :)). Of Facebook onder de naam Khawalung Monastery voor meer foto's!

Imme appte me: 'jij heb wel je land gevonden!' En ze heeft volledig gelijk. Nepal heeft zo'n groot deel van mijn identiteit, wie ik ben. Ik word zo gelukkig van het omringt zijn met Boeddhisme, Nepalees eten en de kleding die gedragen wordt. Maar wat is het hier ook een kleurijke wereld vergeleken het grouwe Nederland. Ik bne volgens mij verliefd :).

Ps: ik zal nog een foto sessie van de afgelopen 2 dagen toevoegen aan de foto collectie.



Reacties

Reacties

Bert

Je komt toch wel terug ondanks je verliefdheid?

Oma Willy

Wat weer een mooi verhaal Kiki! Het is steeds een overtreffende trap van een vorig verblijf lijkt wel…. Zo leuk om al je ervaringen te lezen en fijn om te snappen waar je het over hebt. Veel herinneringen komen boven. Inmiddels de foto’s gezien en wat staat jou drie jurk toch prachtig! Ook die groene is erg mooi van je ‘collega’.

Oma door

Oh Kiki wat mooi allemaal en het verbaast mij niet dat jij je daar zo goed voelt. Ik geniet met jou mee door je mooie verhalen. Dank je wel ?
En wat een mooie jurk heb je gekregen.

daan

Kiekjeee wat heerlijk!! Zo leuk om te horen hoe blij het je maakt daar :D
Geniet er alsjeblieft zoveel mogelijk van, dan genieten wij mee met je verhalen.

sanne

Wat heerlijk om te lezen dat je reis - waar we al zo'n twee jaar mee bezig waren - zo mooi uitpakt. Laat je maar lekker meevoeren op alles wat er op je pad komt en verrijk jezelf met veel mooie ervaringen. Fijn om vanaf de zijlijn mee te genieten. ?

Myrke

Hé leuke nicht, wat leuk om te lezen! Klinkt wel echt heel gaaf en bijzonder. En je dagritme lijkt wel een beetje om de mijne, al drink ik niet van 15.00 tot 17.00 thee? Hoor graag hoe je dat doet.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!