kieksavontuur.reismee.nl

het platteland

Straathonden lopen in grote getalen om me heen, kippen waggelen in de van golfplaten gemaakte stallen rond, hele gezinnen wonen in huizen van bijelkaar geraapt afval. Bijna de helft van de bevolking leeft van minder dan 5.50 dollar per dag. En die confrontatie heb ik nog nooit van zo dichtbij meegemaakt. Mijn hart voelde verscheurd toen ik terugkwam na deze wandeling door het platteland in mijn fijne luxe bed met heerlijk gezond eten voor mijn neus. Nepal is prachtig, maar het verschil tussen arm en rijk is enorm. Ik herinner me nog goed wat de vrouw bij de gemeente tegen me zei toen ik mijn paspoort kwam halen en vertelde dat ik vrijwilligerswerk ging doen in Nepal: "jij doet écht iets goed met je leven voor de wereld." En na vandaag snap ik pas echt wat ze bedoelt.

Reacties

Reacties

Annemarie

Ja, Kathmandu Valley klinkt lieflijk, maar lieflijkheid is daar ver te zoeken.....
Snap dat je hart scheurt, maar jouw steentje draagt bij en daar gaat het om!

sanne

Ik denk dat ze je daar heel raar aankijken als je vertelt dat wij hier bijna elke dag gingen plandelen.

Willy

Heel confronterend om te zien ja. Toch goed om te weten dat deze extreme armoede ook bestaat…. Leer je allemaal op de ‘universiteit van het leven’….
Dank weer voor het delen Kiki!

Oma Door

Dank weer Kiki. Dit keer laat je ons andere kanten van het leven in Nepal zien.
Ik sluit me aan bij de anderen. Jij brengt een positieve bijdrage.

Coby

Je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt. We weten natuurlijk al lang dat het in grote delen van de wereld niet zo luxueus is als in het rijke westen, maar het zal best een schok voor je geweest zijn als je er zo dichtbij bent. Fijn dat er mensen zijn - die net als jij - hulp gaan bieden, Ik vind het geweldig wat je doet.

0paHenk

Ben rete trots op je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!